.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با تاکید بر قانون گرايي، بي طرفي كامل و امانت محوري در انتخابات؛
ابراهیمی : نگاه ماكياولي به سياست امري مذموم است
رئیس ستاد انتخابات استان مازندران ، ايمان ديني ، آرمان گرايي ، عقلانيت و تكليف محوري را از جمله ويژگيهاي نظام مردم سالاري ديني دانست و خاطرنشان كرد : در مردم سالاري ديني شهروندان بر مبناي تكليف حركت مي كنند، يعني اگر رأي مي دهند و رأي مي گيرند بر مبناي تكليف است...

شمال نیوز: رييس ستاد انتخابات استان با اشاره به جايگاه مردم سالاري ديني خاطر نشان كرد : مردم سالاري ديني در جوهره و متن تفكر ديني نهفته است و ما آن را از درون و بطن دين اخذ كرده ايم.

به گزارش كميته اطلاع رساني ستاد انتخابات استان، هادي ابراهيمي گفت : نظريه مردم سالاري ديني در ادامه نظريه ولايت فقيه مطرح شد و عنصر فضيلت به عنوان يكي از محورهاي اساسي آن داراي محوريت خاص است، در حاليكه در دموكراسي هاي موجود دنيا فضيلت در مقابل آزادي قرار دارد، اما در تفكّر مردم سالاري ديني فضيلت و عدالت محوريت دارند.

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران، هدايت محوري را يكي ديگر از مؤلفه هاي مردم سالاري ديني برشمرد و خاطر نشان كرد : فلسفه سياست در دموكراسي ديني بر هدايت مبتني است در حاليكه در دنياي امروز چيزي بنام هدايت وجود ندارد و هيچ حكومتي هم نمي تواند بگويد من مي خواهم مردم را هدايت و يا آنها را سعادتمند كنم.

معاون استاندار مازندران ايمان ديني ، آرمان گرايي ، عقلانيت و تكليف محوري را از جمله ويژگيهاي نظام مردم سالاري ديني دانست و خاطرنشان كرد : در مردم سالاري ديني شهروندان بر مبناي تكليف حركت مي كنند، يعني اگر رأي مي دهند و رأي مي گيرند بر مبناي تكليف است.

هادي ابراهيمي رضايت مندي ، قانون محوري و عقلانيت را از ديگر ويژگي هاي نظام مردم سالاري ديني دانست و افزود : در مردم سالاري ديني انتخابات ابزار حاكميت الهي است و كسي كه كانديدا مي شود و كسي كه رأي مي دهد، هر دو به دنبال اداي وظيفه شرعي هستند و با احساس وظيفه و تكليف شرعي وارد اين عرصه مي شوند.

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنان خود به نقش اخلاق در عرصه سياسي اشاره كرد و گفت : انقلاب اسلامي پيگير حاكم كردن احكام ، قواعد و اخلاق اسلامي بر صحنه سياست ورزي ، مديريت اجرايي و اداره كشور است.

هادي ابراهيمي نقطه تلاقي اخلاق و سياست را قانون دانست و افزود : در سياست اسلامي ، هدف وسيله را توجيه نمي كند ، زيرا در يك نظام ارزشي ، نه تنها هدف ها ارزش دارند، بلكه انتخاب وسيله ها بايد مبتني بر ارزش هاي اخلاقي باشد.

هادي ابراهيمي نگاه ماكياولي بر سياست در مردم سالاري ديني را مطرود و مذموم دانست و افزود : در نگرش ماكياولي بازي سياست ، بدون تزوير ، ريا ، دروغ و نيرنگ هرگز به نتيجه نمي رسد، در حاليكه سياست اسلامي ، مبتني بر اصول و انديشه هاي اخلاقي است.

رييس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به توصيه هاي مقام معظم رهبري در عرصه انتخابات در سال حماسه سياسي خاطر نشان كرد : مردم از نامزدهاي انتخابات توقع دارند در ميدان سياست صادقانه عمل نمايند، بر سر خدمت رقابت كنند، به امنيت ملي پايبند و به قانون اساسي و خط امام و منويات مقام معظم رهبري وفادار باشند.

هادي ابراهيمي افزود: انتخابات در كشور ما نبايد ابزار قدرت طلبي شود و افراد با تخريب يكديگر اختلاف نظرها را به تنازع برسانند.

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران خاطر نشان كرد : برخي ها با به زير سوال بردن خدمات و دستاوردهاي نظام و عده اي هم با دادن وعده هاي غير عملي ذهنيت مردم و وجهه كشور را تضعيف مي كنند.

معاون استاندار هر گونه بهره گيري و سوء استفاده از بيت المال و امكانات را امري غير شرعي بر شمرد و افزود : در اين انتخابات با هيچ فرد و گروهي كه بخواهند از اجراي قانون و تبعيت از فرامين رهبري عدول نمايند، عقد اخوت نبسته ايم و با هر گونه تخلف و قانون شكني برخورد خواهيم كرد.

وي قانون گرايي، بي طرفي كامل و امانت محوري و مشاركت حداكثري را از جمله وي‍‍ژگي هاي جريان انتخابات اين دوره دانست.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 7 ارديبهشت 1392
انشالله بزودی مردم مازندران از دست برخی افراد راحت خواهند شد
نا شناس 7 ارديبهشت 1392
شمال نیوز سیاسی بازی تا چه حد متاسفم کامنت منو حذف کردی .آیا حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی این گونه است فاتحه ما خونده وگرنه اون شناختی که از حضرتعالی زبانزد عام و خاص است جای بسی سوال است یه خورده جرات چاشنی کارتان باشه بهتر نیست توکل بخدا داشته باشید آزادی بیان یعنی چی ؟ مگه توهینی شده بود سیاسی بازی چقدر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.12 seconds.